HANDELSBETINGELSER
FOR AT HANDLE PÅ MENIGHEDSPLEJEN I DANMARKS WEBSHOP:
HTTPS://WWW.MENIGHEDSPLEJEN.DK/WEBSHOP
GENEREL INFORMATION
Webshoppen www.menighedsplejen.dk/webshop ejes og drives af Menighedsplejen i Danmark, Valby Tingsted 7, 2500 Valby, CVR-nr. 13063117.
Disse handelsbetingelser finder anvendelse, når du køber varer på www.menighedsplejen.dk/webshop. Handelsbetingelserne kan løbende blive opdateret (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien,
vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende vores handelsbetingelser, hver gang du handler hos os.
BESTILLING OG BETALING
Webshoppen er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi ekspederer varen indenfor 3 hverdage. En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil
blive behandlet den følgende hverdag.
Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på www.menighedsplejen.dk/webshop samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at
indgå en aftale med os. Det er muligt at betale med Dankort, Visa kort, Visa Electron, MasterCard Maestro kort og MobilePay.
Bestillingen påbegyndes ved, at du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”kurven”. Du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Vi tager 50 kr. i porto og ekspeditionsgebyr, med mindre du ønsker
at afhente varen på Valby Tingsted 7, 2500 Valby. Alle priser er angivet i danske kroner.
Når du har valgt dine varer, indtastet dine kontaktoplysninger og derefter valgt betalingsform, klikker du på ”Køb”. Beløbet blive trukket fra dit betalingskort med det samme.
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du på mail en kvittering for vores modtagelse af din ordre. Dette er en ordrebekræftelse, og der er indgået en bindende købsaftale, når du modtager denne.
Du modtager en e-mail fra os, når vi har pakket og afsendt din ordre.
14 DAGES FORTRYDELSESRET
Hos www.menighedsplejen.dk/webshop har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget dine bestilte varer. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os skriftlig meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af dine varer. Dette kan gøres via mail til info@menighedsplejen.dk
skriv ”webshop” i emnefeltet. Du kan også benytte dig af sikkerpost på vores hjemmeside.
Du må efter modtagelsen af varerne alene håndtere disse på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
RETURNERING
Hvis du fortryder dit køb, skal varerne tilbageleveres til:
Menighedsplejen i Danmark
Att.: Webshop
Valby Tingsted 7
2500 Valby
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, at du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, at du har fortrudt.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får senest 14 dage efter, at vi har modtaget varen, tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver overført til din bankkonto.
BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
• Du reelt har taget varen i brug,
• varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
• du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for, at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på
• du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
REKLAMATION - HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN
Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig og helst inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@menighedsplejen.dk. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Varen skal sendes til:
Menighedsplejen i Danmark
Att.: Webshop
Valby Tingsted 7
2500 Valby
Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige portoomkostninger ved at sende varen retur
til os.
Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og at du skal have få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om portoomkostninger samt evt. track and trace nummer. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.
KLAGEMULIGHEDER
Vi anbefaler altid, at du henvender dig til os, så vi kan hjælpe, hvis du har en klage. Du kan kontakte os på email:
info@menighedsplejen.dk skriv ”webshop” i emnefeltet.
Derudover kan en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for
Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her ec.europa.eu/odr. Ved
indgivelse af en klage skal du angive vores hjemmeside: www.menighedsplejen.dk/webshop
PERSONDATA
For at kunne købe produkter på www.menighedsplejen.dk/webshop, skal du som minimum oplyse:
- Navn
- E-mailadresse
Hvis du ønsker ordren sendt med posten, skal du derudover oplyse:
- Adresse
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt. Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist
salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i en sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.
Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger.
LOVVALG OG VÆRNETING
Køb af varer på www.menighedsplejen.dk/webshop er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
MENIGHEDSPLEJEN I DANMARKS PRIVATLIVSPOLITIK
Du kan til enhver tid læse vores gældende privatlivspolitik her: https://www.menighedsplejen.dk/webshop